Electricity Lightning memories in my life
Blogger Templates

welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

There was an error in this gadget

Tuesday, 29 November 2011

(28 NOV 2011) -> KECEWA DENGAN DIRIKU

Semalam
aku kecewa sgt2 dengan diriku....
nape aku buat mcm 2 kat mama??
cian mama....dia sakit tapi aku menambah sakit dia...
aku xtau nak buat mcm mana lagi...
ma cakap..
aku ni ego dan dia bencikan aku...
aku btol2 rasa bersalah...
aku xtau apa yg nak jadi ngan aku...
aku dah lukakan hati org yg aku syg....
sekarng mungkin dia dah xsyg aku mcm dulu lgi..
mmg patt ma buat mcm 2...
tapi pa xmau kehilangan ma...pa syg kat ma...'
ma xda pa sunyi,sepi  dan tiada tempat mengadu....
aku rela mati mcm tue....kita akan rasa sunyi bila kita xda sapa2 dah didunia nie..
buat apa lagi hidup kalau menyusahkan org lain..hmmm
serius aku kecian kan mama...dia sedih...dia sakit...


(mungkin aku patut jauhkan diri dari semua org...hmm...aku mmg xberguna...)



ma....pa tau ma susah nak maafkan pa...
tapi xpa...pa harap ma faham...pa ttp syg kat ma
hati pa untuk ma...
pa ttp akan menjemput ma suatu hari nanti...
hmmm......

Friday, 25 November 2011

DIKAU PERAWAT DUKAKU.....

salam....
lma x update blog nie...hmmm
bz ckit...
sebulan dua ni hidup aku happy sgt2...
sbb hati aku dah dimiliki oleh seseorng yg aku syg....
iaitu buah hati ku...my mama@liyana musfirah...
dia la yg menemani ku dikala aku kesunyian....
bgi smangat kt aku dengan apa yg terjadi dlam hidup ku....
aku syg dia sgt2....





tanpa dia xtau la mcm mana aku nak bawa diri aku nie....
aku serius syg kan dia,cinta kan dia...
kalau boleh nak sehidup dan semati ngan dia...
walaupun aku dok jauh ckit dari dia...
aku jujur ngan dia n setia menanti dia....dan aku percaya dia 110%
aku akan kunci rapat2 pintu hatiku untuk dia...sampai bila2....


(ma...kita tetap akan jadi mcm dalam gambar nie selama-selamanya....
YOU'RE MINE,I'M YOURS....<3<3)


SAYZ:-ma...pa syg ma sgt2...pa harap ma pon sama...jangan tinggalkan pa...
pa rasa pa xmampu hidup tanpa ma...pa syg ma sgt2....
sabar k...ti pa keje btol2 pa kumpul duit..
pa lamar ma k....
ingat kan tema pink purple...hehehe
love u ma...love u so much....
muahhhhhhhhhhhhhhh...

p/s: ma jangan nakal2 k...heheehehhe... syg ma....
      pa janji akan jaga ma sampai akhir hayat pa....



LAGU NI KHAS UNTUK MAMA:
AISHITERU <3<3



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan terus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit ‘tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berfikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

(*)
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan ai ai aishiteru
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk kedalam fikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan


Saatku sendiri fikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Ku mohon kau kembal
i

P/S:Bila kau rindu pejamkan matamu...dan rasakan aku...hehe.

Tuesday, 20 September 2011

you........

you were there to light my day
you were there to guide me through
from my days down and on
i'll never stop thinking of you

how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be a part of me
how i wish you were still mine

never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here

i know it's me who said goodbye
and that's the hardest thing to do
cause you mean so much to me
and guide the truth from me to you

for all the things i've done and said
for all the hurt that i've caused you
i hope you will forgive me baby
cause that wasn't what i meant to do






background music....
song:you
by   :nurul jannah allia


"how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be a part of me
how i wish you were still mine"...... 3>

Saturday, 3 September 2011

RAYA??APA MAKNANYA BAGI DIRI INI.....

Tahun ni raya bagiku tiada maknanya...
sepatutnya raya hari yg mengembirakan tetapi bagi aku amat menyedihkan...
sunyi sgt2...tgk org lain bergembira..
teringin rasanya beraya dengan kawan2 n org2 yg aku sayang...
rindu pada org yg kita syg...sebelum nie bersama-sama bergembira...
tapi akhirnya kita dilupakan....hmmm
nape yer???
apa salah aku??
maafkan segala kesilapan yg saya lakukan...semoga allah yg balas sume salah ku


ni la mun,kawan baik aku...dulu dia slalu teman aku,time susah n senang...tiap kali sedih dia sentiasa ada untuk teman aku.....terhutang budi sgt2 ngan dia...dia pnah janji xkan lupakan aku...tapi selepas dia dapat tawaran belajar terus menghilangkan diri tanpa khabar...hmmm....rindu juga kat dia....harap2 dia berjaya dalam hidup dia.....semoga dia bahagia


eya si mawar merah....
ni la adik ku satu-satunya...
raya tahun nie dia jarang tanya khabar atau kol aku...xmacm dulu,selalu kol aku...xsunyi rsanya....dulu selalu merayau sana sini...lepak,pi mkan n pi mana2 sama2...tapi sume 2 dulu...masa merubah segala nya...selepas dia dah ada cinta hatinya dia semakin jauh dari aku...aku paham juga la sbb dia dah ada kekasih hati...aku xsalah kan dia....mmg dia kna layan kekasih hati dia lebih...tiap kali dia kol dia asyik tanya cinta hati dia,dia ada kat mana,tgh buat apa,tlg kejutkan dia...hmmm..ckit pon xtanya khabar abg dia nie,shat ke tak..hmmm...sedih juga la...tapi sedih sume xmacm dulu,kalau boleh kembalikan waktu,nak je balik macam dulu...sekurang2nya ada org yg dapat temankan aku....tapi xpa harap dia kekal n bahagia bersama cinta hati dia...aminn







intan...
org yg aku sayang ..
telah pergi meninggalkan diri ini...tanpa tahu apa sebab dan puncanya...
tiap2 hari aku tunggu dia msg aku,kol aku...hmm...sume 2 harapan semata-mata....mungkin aku ada buat salah kat dia sampai dia pergi begitu saja..tiap2 hari aku doa supaya dia selamat n bahagia...mungkin dia xbahagia bila bersama aku...aku pon sedar diri ini xda rupa,gaya n macm2 lagi.....hmmm
sampai hati pt3 tinggalkan ptera...hmm...pt3 dah janji xkan tinggalkan ptera...tapi pt3 ingkar...hmm...
pt3 kata akan sentiasa teman ptera dalam waktu susah n senang...hmmm
xpala ptera doakan pt3 bahagia selalu n jumpa dengan putra idaman pt3 yg pt3 idamamkan selama ni....hmm




sekarang ni cuma tinggal kawan baik aku ni je la yg temani aku setiap hari...nama dia addy...mmg amar harap addy xtinggalkan amar...tapi amar xyakin sume 2...dulu dorang pon ckap macam tu...tapi sumenya xtepati janji...mar takut jadi macam 2...sbb tu amar nak addy janji kalau kita x rapat macam sekarang nie,addy kna dgr nasihat nabil,dia sygkan addy...jangan lupa solat,ubat n makan..tu je amar nak...
janji k??
sebenarnya xsuma hidup kita ni indah...setiap pertemuan pasti ada perpisahan...
perpisahan tu selalu terjadi dalam hidup amar...
mungkin nasib amar macam nie kan....xseindah org lain..
amar teringin sgt2 nak bahagia...tapi sume 2 angan2 jer...
janji ngan amar,terima sume hakikat tu bila perpisahan tu terjadi k...
amar pon syg kan addy...
harap2 nabil xsia-siakan addy...
amar harap2 sgt allah makbulkan segala doa amar untuk addy n yg lain2...
halalkan segala makan minum..
dan ampunkan segala salah silap...
semoga sume berbahagia selalu...


(bak lirik lagu background blog ni....)
'sekarang kau campakkan ku
setelah kau dapatkanku...
mungkin hanya bila ku mati...
kau kan berhenti tuk menyakiti...'


P\S:APABILA WAKTU ITU TIBA...JANGAN LA KAMU MENGALIRKAN AIRMATA MU....

Friday, 12 August 2011

CIRI-CIRI lelaki soleh

Take ur time 4 this...jadilah lelaki yg soleh dan lelaki yg bertanggungjawab dengan ciri2 seperti dibawah.....><


1. Sentiasa taat kepada Allah swt dan rasulullah

2. Jihad Fisabilillah adalah matlamat dan program hidupnya.

3. Mati syahid adalah cita cita hidup yang tertinggi.

4. Sabar dalam menghadapi ujian dan cabaran dari Allah swt.
5. Ikhlas dalam beramal.
6. Kampung akhirat menjadi tujuan utama hidupnya.
7. Sangat takut kepada ujian Allah swt. dan ancamannya.
8. Selalu memohon ampun atas segala dosa-dosanya.
9. Zuhud dengan dunia tetapi tidak meninggalkannya.
10. Solat malam menjadi kebiasaannya.
11. Tawakal penuh kepada Allah taala dan tidak mengeluh kecuali kepada Allah swt
12. Selalu berinfaq samada dalam keadaan lapang mahupun sempit.
13. Menerapkan nilai kasih sayang sesama mukmin dan ukhwah diantara mereka.
14. Sangat kuat amar maaruf dan nahi mungkarnya.
15. Sangat kuat memegang amanah, janji dan kerahsiaan.
16. Pemaaf dan lapang dada dalam menghadapi kebodohan manusia, sentiasa saling membetulkan sesama ikhwan dan tawadhuk penuh kepada Allah swt.
17. Berkasih sayang dan penuh pengertian kepada keluarga.

so....untuk menjadi lelaki yg soleh perlu lah ada ciri2 seperti diatas...xsemua manusia sempurna di muka bumi allah nie...sume pernah melakukan kesilapan...bohong la kalau xda,so amik ciri2 diatas untuk berubah menjadi seperti ciri2 diatas....

Tugas-tugas dan kewajipan lelaki soleh:

1. Mencari nafkah (belanja hidup)
2. Berjihad Fisabilillah.
3. Melindungi dan membela kaum yang lemah dan tertindas.
4. Memimpin, mendidik dan berlaku adil terhadap isteri.



p/s:gudluck 4 u...insyallah